Akwaba! (Welkom in het Twi) - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu Akwaba! (Welkom in het Twi) - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

Akwaba! (Welkom in het Twi)

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

31 Oktober 2012 | Ghana, Accra

Akwaba! (Welkom in het Twi, de inheemse taal hier in Accra)!
Zo, het eerste verhaaltje vanuit Accra! Onze 13 uur durende vlucht is goed gegaan en de bagage is in één keer goed overkomen, lucky us!
We zijn op het vliegveld opgehaald door een jongeman die ons naar de accommodatie bracht. Toen was onze eerste beproeving er al: er was geen electriciteit.. We moesten dus alles ontdekken in het donker met een kleine zaklamp van mijn telefoon.. We hebben toen alleen de hoognodige dingen gedaan, zoals een klamboe opgehangen en DEET opgedaan. Het was moeilijk om in slaap te komen; het was nog steeds erg warm. En om in slaap te blijven maar niet te spreken.. We hoorden allemaal vreemde geluiden en iedereen was rond de klok van 5 alweer bezig met schoonmaken, vegen enzovoorts…

We zijn rustig opgestaan en ons ding gedaan rond half 6. Rustig, want snel gaat echt niet hier.. (veel en veel te warm). Toen we onze kamer uit kwamen werden we hartelijk begroet door de vrouwen die voor onze kamers op het pleintje de baby’s aan het wassen waren. Een erg leuk uitzicht!

We hebben rustig de kat uit de boom gekeken en vervolgens probeerden we met een Ghanese vrouw ergens wat te eten te scoren, maar dat viel nog niet mee. Na ongeveer drie kwartier in de taxi rond gereden te hebben kwamen we bij een restaurantje uit en daar hebben we rijst met kip gekocht! Dus ons ontbijt was om 08.30 uur ‘smorgens kip met rijst!! Effe wennen.. We konden ook al verkocht worden aan twee mannen.. Tja.. daar zullen we mee moeten gaan dealen. Het zal nog wel vaker voorkomen.

Toen we weer terug waren zijn we naar de directrice gegaan: Irene. Zij heeft ons meer verteld over het project en heeft ons rondgeleid. Zij stelde ons voor aan Isah; een jongeman van rond de 25 jaar. Hij heeft ons meegenomen door Accra om een simkaartje voor Ilse te kopen, toiletpapier en wat te eten. We moeten het eten hier zelf klaar maken maar we hebben wel een moderne keuken tot onze beschikking.

Toen we hier weer van terug kwamen hebben we wat rondgehangen met
de vrouwen en kinderen. We zijn ook lekker vroeg naar bed gegaan: ze gaan hier om ongeveer 19.00 uur slapen. Heerlijk! Alhoewel het lastig is om in slaap te komen… Gelukkig hebben we een ventilator op onze kamers! Dus zodra er stroom is gaat die ventilator weer aan!

Ik moet nu snel mijn verhaal stoppen want de stroom is uitgevallen en de laptop is bijna leeg..

Tot snel weer! Groetjes uit Ghana!

UPDATE: We hebben weer stroom na bijna een hele dag geen stroom te hebben gehad, dus dat wordt vanavond lekker slapen met de ventilator aan! Slaap lekker!

  • 31 Oktober 2012 - 21:37

    Debbie Teunissen:

    Wat leuk om jullie verhaal te lezen! Wel spannend die eerste dagen, maar dat is logisch!
    Geniet evan! Liefs Debbie

  • 31 Oktober 2012 - 21:38

    Carin:

    hey!
    super leuk om iets van je te lezen. ik heb het verhaal meteen helemaal voorlezen want nick en linda zijn hier ook. fijn om te horen dat het goed gaat met jullie! als jullie maar niet verkocht worden. haha. ik kijk uit naar je volgende post! :) xxx

  • 31 Oktober 2012 - 23:10

    Fons En Annie Gerritsen:

    wij vonden het erg leuk om het te lezen

  • 01 November 2012 - 06:25

    Marga:

    Leuk je eerste verslag te lezen. Ik zal het ook ff aan oma laten zien.
    Veel plezier en geniet ervan.

  • 01 November 2012 - 07:14

    Hans En Els:

    Hoi,

    Wat een leuk verhaal om te lezen! Veel plezier de komende maanden en hopelijk kunnen we binnenkort weer van een verslag genieten ! xx

  • 01 November 2012 - 13:34

    Jacqueline:

    Hoi Annemarie,

    Leuk om te lezen. Wat een indrukken al de eerste dagen denken ik.. Maar gaaf hoor. Wens jullie heel veel plezier.. en zal af en toe even kijken .. om je te volgen.. maar meid geniet er lekker van.. Dit is je kans.. Groetjes Jacqueline en de schriekjes

  • 01 November 2012 - 18:45

    Ellen Van Schriek:

    Hoi annemarie

    Ik hoop dat alles goed gaat.Ik lees je verslag elke dag wel

    Groetjes Ellen van schriek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 774
Totaal aantal bezoekers 20972

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: