De crèche in Mamobe - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu De crèche in Mamobe - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

De crèche in Mamobe

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

01 November 2012 | Ghana, Accra

De crèche in Mamobe

Vandaag zijn we naar de crèche geweest in een wijk van Accra: Mamobe. We werden met een privé auto naar de crèche gebracht omdat ze er ook eten naar toe gingen brengen. Wat een luxe! We zaten in een heerlijke gevoerde stoel en onze billen deden niet zo’n zeer als we over een onge-asfalteerde weg reden.

Toen we aankwamen bij de locatie kwamen alle 50 kindjes naar ons toe gerend en riepen allemaal: ‘Obrnie Obrnie!’ Dat betekent blanke. Ze gingen allemaal aan onze huid zitten, alsof onze huid niet echt was haha ! Dit was na 5 minuten wel genoeg geweest en gelukkig begonnen toen de ‘lessen’. Het is niet echt een school maar ze proberen de kinderen wel wat te leren.

We hebben vanmiddag eindelijk iets kunnen doen, kunnen helpen! We hebben namelijk het eten verdeeld aan de kindjes. Een goed gevoel dat we hebben kunnen helpen. Ook hebben we geholpen met de afwas. Daar was de vrouw erg blij mee ! :)

Verder hebben we als avondeten groentesoep met brood gegeten. Dit was grappig omdat de vrouwen dachten dat we het water nog moesten afgieten. Toen we vertelden dat we dat ook opaten, vonden ze het maar vreemd.

Ik hou dit keer het verslag kort omdat ik ga proberen wat foto’s up te loaden. Dit zal waarschijnlijk niet gaan omdat we heel langzaam internet hebben.

Hopelijk tot snel weer !
Lieve groetjes

Ps. Ik heb ook al een bijnaam gekregen omdat ze mijn naam niet zo goed kunnen uitspreken. Ze vroegen naar mijn geboortedag, en omdat dit een vrijdag was noemen ze me: Afia .

  • 01 November 2012 - 20:54

    Jackey:

    Hoi Afia.....ha ha
    Wat geweldig...geloof maar dat dat schrikken was voor die kleintjes.....een blanke.Och zou andersom ook zo geweest zijn denk ik. Zo te horen ziet iedere dag er echt anders uit bij jullie.
    Fijn dat je nu het gevoel krijgt te kunnen helpen. Het begint nu wat te lijken op het doel waarvoor je komt.
    Zal best wennen zijn in die warmte , het slapen, het tempo, gewoon het hele acclimatiseren.
    Echt leuk telkens een verslagje lezen....ben steeds benieuwd wat je weer meegemaakt hebt.
    Anne, geniet vooral en neem alles bewust in je op.....kusjes en knuffels van je schoonmama.

  • 01 November 2012 - 21:12

    Linda:

    Lieverd,

    Ik vind het super om je meegemaakte momenten te lezen en het is net of ik bij je ben!
    Wat een geweldige bijnaam :) Ik lees uit je verhalen dat je het erg naar je zin hebt.
    Ik ben trots op je meis! Hou je taai en heel veel plezier nog daar.
    Ben benieuwd naar je foto's

    Slaap lekker!

    Liefs & een dikke knuf

  • 02 November 2012 - 10:49

    Oma:

    Lieve Annemarie ,
    Leuke bijnaam zeg.
    Lieve zwarte baby'tjes.
    Wat leuk dat ik je zo kan volgen, verder nog veel succes.

    Groetjes oma ,uit het altijd zonnige kilder.

  • 02 November 2012 - 11:13

    Fam. Hageman:

    Hoi Annemarie!
    Leuk dat we kunnen lezen hoe je dit avontuur ervaart!
    Geniet ervan.

    Groetjes uit Didam,
    Fam. Hageman

  • 02 November 2012 - 15:45

    Karin Jacobs:

    Dag Afia!
    wat leuk om te lezen dat het goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben. Heel veel plezier en succes en geniet van alle ervaringen!
    Groetjes van ons allemaal,
    karin
    ps. leuke naam

  • 02 November 2012 - 17:17

    Silvia Smeenk:

    Hoi Annemarie,

    Wat leuk om op deze manier je te kunnen volgen.
    Heb net je vader gesproken en die had ook al hele verhalen over je.
    Dus snel gekeken wat er voor nieuws was op de site.
    Geweldig om te lezen dat het allemaal goed gaat.
    En dat we je op deze manier kunnen volgen.
    Geniet en wees voorzichtig.(ja ,ja, ik weet het bezorgd maar je kent me)

    een hele dikke knuffel van de smeenkies


  • 03 November 2012 - 10:40

    Angela:

    Hey Annemarie,
    Erg leuk om op deze manier je belevenissen te kunnen lezen! Grappig dat ze daar de Hollandse groentesoep zo vreemd vinden. Veel plezier!

    Groeten,
    Gerard en Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 20975

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: