Week 1 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

29 Mei 2013 | Ghana, Accra

Hallo iedereen !

Ik heb weer een heerlijk weekend gehad!
Vrijdagavond hebben we met wat vrienden bij Epo's op een terassje wat gedronken en zaterdag ben ik naar een Nederlandse vrouw, haar naam is Kelly, geweest. Zij is naar Ghana verhuisd en heeft haar eigen stichting hier; Meet Kate! Misschien wel leuk om op internet wat informatie over op te zoeken! Ik heb lekker met haar gekletst en heerlijk gegeten. Daarna ben ik meteen doorgegaan naar Golden Tulip Hotel om aan het zwembad te gaan liggen en te ontspannen met Danique, Annebrit en Sjors. Danique is het Nederlandse meisje wat de laatste twee weken van mijn eerste verblijf er ook al was (en die is er nu nog steeds dus). Annebrit is een nieuwe Nederlandse vrijwilligster en zij is hier nu ongeveer een maand en Sjors is een Nederlandse vrijwilliger bij CAS (de moederorganisatie van Street Girls Aid). Erg gezellig om met Nederlandse wat te doen hier!

Zondagmorgen ben ik naar de kerk geweest met wat straatmeisjes, zo leuk weer! Lekker zingen, dansen en bidden & gewoon jezelf gewoon nergens voor schamen; heerlijk om te zien!
Na de kerk zijn we lekker naar het strand geweest en daar weer gerelaxed en Sjors kan heerlijk masseren dus die heeft ons drie de hele middag lopen masseren; heerlijk! :-)

Na het strand zijn we naar het appartement van Sjors gegaan en hebben we daar met zn vieren geslapen! Erg gezellig en we kregen een heerlijk ontbijt van Sjors, mmm!

Maandag was er een nationale feestdag wat eigenlijk op een zaterdag viel. Maar die hadden ze verplaatst naar een maandag, ik denk omdat ze graag een extra vrije dag willen en dat gaat hier gewoon: no problem at all!

Dus maandag zijn we opnieuw naar het strand geweest met zn allen en weer lekker lopen bakken in de zon.

Gisteren had ik een meeting met Irene, de supervisor. Ze was weer erg blij om me te zien en ik natuurlijk om haar weer te zien. Daarna ben ik met Danique meegeweest naar Accra Mall om haar nagels te laten doen. Super mooi geworden ;-)

Vandaag was weer mijn eerste werkdag van de week en ik begon de dag met de kindjes zingend, dansend en spelend. Heerlijk! Daarna heb ik een leeuw op het schoolbord getekend die de kinderen na moesten tekenen. Al met al een erg leuke dag!

Vanavond komt de vriend van Danique aan en die gaan we dus ophalen van het vliegveld. Ben benieuwd hoe hij alles vind. Hij heeft ook nog een extra koffer van mij meegenomen; met nog meer kleding voor de meiden! Ik zie er nu al naar uit om het uit te kunnen delen!

Lieve groetjes

ps: en ik heb heel heel hard mijn best gedaan om de zon jullie kant op te sturen. Volgens mij is het aardig gelukt ;)

  • 30 Mei 2013 - 23:24

    Herma Smit:

    Hey lieve Anne,

    Mooi om te lezen waar je zoal mee bezig bent.
    Geniet er maar lekker van.
    Je mist nu wel mijn examen borrel. ;-(
    We halen hem in zodra je weer in het land bent, oké.
    Dan slaap je wel weer lekker op ons bankje , oké ?

    Lieve groetjes,
    Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 20979

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: