GEEN MALARIA!!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu GEEN MALARIA!!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

GEEN MALARIA!!!

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

11 Juni 2013 | Ghana, Accra

Nou.. Gelukkig heb ik geen malaria gehad! Ik had een flinke griep te pakken.. Maar voordat je dat hier weet zeg.. Heeft de hele morgen geduurd. Ik moest in het ziekenhuis eerst een document aan gaan maken omdat ik er nog nooit geweest was, daarna moest ik in een rij gaan zitten om te wachten op verpleegsters en die gingen mijn temperatuur en bloeddruk opmeten. Toen dat allemaal gebeurd was, moest ik in de wachtruimte gaan zitten en wachten totdat ik aan de beurt was. En die wachtruimte zat vol! Man o man, het was echt heel erg druk. Ik was blij dat ik niet heel erg ziek was, want dan is het echt ellende om zo lang te moeten wachten. Toen ik de dokter bezocht had, moest ik naar de apotheek (die natuurlijk ook helemaal vol zat..) Daar heb ik vijf verschillende medicijnen gekregen: antibiotica, paracetamol, neusdruppels en zuigtabletjes.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam, heb ik rustig aan gedaan en Rafia heeft mij nog een pedicure gegeven. Heerlijk! Woensdag ben ik weer naar school gegaan, ik wilde mijn kindjes graag weer even zien en wilde even wat anders. Het ging gelukkig aardig! In de middag hebben de straatmeiden die voor hairdressing & make-up leren bij mij acryl nagels gezet.
Donderdag was een hele hele leuke dag op school. Heb met de kindjes geverfd! We hadden wat verf en daarmee heb ik hun handen geverfd en toen moisten ze dat op een blaadje drukken, hetzelfde gedaan met de lippen en lippenstift!
In de avond heb ik de babykleding in plastic zakken verdeeld voor de meiden bij Rafia thuis. Ik ga de meiden een plastic tas geven met hun naam erop en daar zit kleding in wat ik voor ze uitgezocht heb met Rafia en Christy. Op deze manier zullen ze geen ruzie krijgen over de kleding.
Vrijdag weer een dag naar school en in de avond heb ik nasi voor Rafia en haar huisgenoten gemaakt. Ze vinden dat zo lekker hier!
Zaterdag heb ik lekker ontspannen en ben naar Accra Mall geweest met Sjors, een andere Nederlandse vrijwilliger bij CAS, ook in Accra. In de namiddag zijn we naar het voetbalstadion geweest en een voetbalwedstrijd gezien met bekende Afrikaanse voetballers! Erg leuk!! Zondag ben ik gewoon weer doorgegaan met ontspannen en ben naar Golden Tullip geweest om aan het zwembad te liggen. Helaas heeft het de hele middag geregend…

Wat ik nu in het algemeen merk is dat ik de meiden moeilijk kan geloven. Eerst geloofde ik alles wat zij me vertelde, maar ben van sommige meiden achter gekomen dat zij de waarheid niet verteld hadden, of niet alles verteld hadden. (Zoals dat Christy twee kindjes heeft!!)
Dus ik geloof niet meer alles wat ze me vertellen: ik trek mijn eigen conclusies wel ;)
Dit is alweer mijn volle laatste week en heb vandaag en morgen dan ook vrij! Donderdag gaan we leuk knutselen op school en vrijdag geven Danique en ik een feestje op Railways school en crèche. Erg leuk vooruitzicht!

Tot snel alweer en lieve groetjes, xx

  • 12 Juni 2013 - 11:42

    Jackey:

    Hey Anne,
    Excuus dat ik niet heb kunnen reageren op het vorige verhaal.Ik was op vakantie zonder computer , auto, stoplichten,files en........ internet. Dus bij thuiskomst las ik er twee.
    Ik had wel van Tom gehoord dat je misschien malaria had....maar gelukkig is dat het niet. Dat was even schrikken. Een griep zit je natuurlijk ook niet op te wachten en al helemaal niet als je zo geduldig moet zijn als daar in het ziekenhuis.
    Je moet in Nederland al geduldig zijn laat staan daar.....maar goed .....het went en het went nooit laten we maar zeggen. Ik hoop dat je wat opgeknapt bent want de terugreis staat ook al weer voor de deur.
    Je hebt weer dankbare dingen gedaan zoals ik lees...dat moet goed voelen .
    Niet te geloven dat je alweer bijna een maand bent weggeweest .
    Bij terugkomst staan je nieuwe plannen weer voor de deur....zal best weer even wennen zijn.
    Ik wens je een goede terugreis en een fijne thuiskomst Anne.

    Liefs Jackey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 20973

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: