Onze werkplek is bekend! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu Onze werkplek is bekend! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

Onze werkplek is bekend!

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

04 November 2012 | Ghana, Accra

Onze werkplek is bekend!

De eerste paar dagen zitten er al weer op! Wat gaat dat snel hier! Ik heb deze week nog zoveel dingen nieuwe indrukken gehad dat ik nog geen tijd heb gehad om het thuisfront te missen. Sorry ;)
Maar die tijd zal ook nog wel komen.. Maar nu nog niet teveel bij stil staan ;)

We hebben vrijdagmorgen met Irene (de directrice) hier gesproken en die heeft ons een programa gegeven voor de introductieweek. Op dat programma stond dat we die dag een crèche gingen bezoeken: Kinbu. En Irene vertelde ons dat dit ook onze werkplek zal worden. Dat betekent dat we van maandag tot en met vrijdag daar van 09.00 uur tot 13.00 uur zullen meehelpen. Onze precieze taak is overleggen met de leiding op de crèche.

Toen we daar aankwamen was het al minder dat ze naar ons toe kwamen gerend en ‘Obrnie Obrnie’ riepen. Het kan ook zijn dat we er al op voorbereid waren ;) Wat op deze crèche wel op viel was dat de kinderen hier veel meer huilden om aandacht en als er al naar hen gewezen werd, zouden ze bij wijze van spreke al gaan huilen. Ook zijn de kinderen hier agressiever voor mijn gevoel. Maar we zullen zien hoe het loopt..
We zijn gisteren naar het strand geweest met Raffia en haar kindje (Big Boy). Het was heerlijk! Je moest echt in de schaduw zitten omdat het in de zon veel te warm was ;) Lekker met je voeten in het water lopen, echt een verkoeling!

We hebben op het strand met Raffia gepraat en zij vertelde ons dat Big Boy al een tijd ziek was en dat hij nooit lachte en vaak verdrietig was. Ze was naar de dokter geweest en die had verteld dat ze een scan moest maken, maar dat kost 140 Cedi (ong. €70) en dat geld heeft ze niet. Het hoofdje van Richard (Big Boy) is naar zijn geboorte ook steeds groter geworden.. Iets wat niet veel goeds betekent.. Dit is het eerste verhaal wat me geraakt heeft hier in Ghana. Ik heb veel golfplaat huisjes gezien en dus armoede, maar daar blijf je toch mee op een afstand en deze vrouw heeft veel met ons opgetrokken deze eerste paar dagen.. Ik ga er over nadenken om haar te kunnen helpen…

Onderweg naar een trotro (openbaar vervoer hier) heb ik ook de eerste blanke man gezien. Wat was dat een rare gewaarwording! De hele dag zit je tussen de zwarten mensen en opeens zie je een blanke!
Als het goed is gaan we vandaag naar de markt waar heel veel toeristen komen dus we zullen nog meer blanken zien ;)

Ik hoop snel weer wat van me te kunnen laten horen! Er staan trouwens wat foto’s van hier op Facebook. Het duurt te lang om ze hier bij op te zetten!

Xx
Ps. Dankjulliewel voor alle lieve berichtjes! :)

  • 04 November 2012 - 11:18

    Marga:

    Fijn dat je weet wat de komende tijd je plekje is, en wat een verhaal van Big Boy.

    We blijven je volgen.

  • 04 November 2012 - 11:24

    Herma Smit:

    Hey Annemarie,
    mooi, om je op deze manier te volgen. Kijk nu al uit naar je volgende verhaal.
    Veel plezier.

    Liefs, Herma Smit

  • 04 November 2012 - 11:32

    Lobke:

    Hee annemarie! Echt leuk om je te volgen en te zien wat je mee maakt! Lijkt me inderdaad heftig om te horen zo'n verhaal als Big boy. En dan ook om te weten dat hij niet de enige is..
    Allebei Succes en veel plezier met jullie werkplek!

  • 04 November 2012 - 20:08

    Frank :

    Annemarie als je big boy graag wilt helpen dan wil ik ook wel graag voor sponsor spelen.
    Ik hoor van jou wel hoe het verloop.
    groetjes, Frank

  • 04 November 2012 - 20:08

    Frank :

    Annemarie als je big boy graag wilt helpen dan wil ik ook wel graag voor sponsor spelen.
    Ik hoor van jou wel hoe het verloop.
    groetjes, Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 20978

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: