Bijna kerstvakantie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu Bijna kerstvakantie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

Bijna kerstvakantie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

17 December 2012 | Ghana, Accra

Bijna kerstvakantie

Het is alweer een week geleden toen ik mijn laatste verhaaltje plaatste maar hier komt er weer één!

Afgelopen week zijn we weer naar school geweest om te helpen , behalve de dinsdag want toen moesten we naar de immigratiedienst voor ons visum. Omdat in Nederland grote problemen leverde en niet in één keer vlekkeloos verliep gingen we er van uit dat het hier ook zo zou gaan…

Maar wonder boven wonder waren er hier hele aardige mensen en we moesten een formulier invullen met een pasfoto en dat was het! Ook moest er natuurlijk betaald worden… Ons visum is blijkbaar maar twee maanden geldig, terwijl in Nederland ons gezegd is dat het voor drie maanden geldig was.. Dus ik moest mijn visum met twee maanden verlengen (je kunt alleen met maanden verlengen) en het kost 40 cedi per maand, dus ik was 80 cedi kwijt aan een stom visum.. (Omgerekend ongeveer €40). In Nederland hebben we er €100 voor moeten betalen, dus het was toch wel een meevaller!

Woensdag en donderdag waren er gewoon lessen voor de kinderen en afgelopen vrijdag hebben we een grote schoonmaak op school gehouden omdat kerstmis er aan komt! Volgende week is dan ook een gezellige week! Vandaag hebben we weer een meeting met Irene gehad en we hebben cake gebakken voor het kerstfeest op school voor de kinderen.

Morgen ga ik de tekeningen uitdelen die ik van de basisschool in Kilder gekregen heb en ik ga met de kinderen hier ook tekeningen voor de Kilderse kinderen maken en in de loop van de morgen gaan we naar een ziekenhuis omdat die een kerstfeest organiseren voor sommige scholen. Woensdag is er een toetsdag, voor het rapport, ben benieuwd hoe dat verloopt… En donderdag is het grote kerstfeest op school! Erg leuk! En vrijdag hebben we vrij en begint de twee weken durende kerstvakantie voor ons! Lekker ontspannen en meer dingen van Ghana, buiten Accra, zien!

Afgelopen zaterdag zijn we weer naar Accra Mall (een groot overdekt ‘winkelcentrum’) geweest en ’s middags hebben we met de meiden hier flessen voetbal gespeeld! Wat een plezier dat ze hadden, erg leuk! :) Gisteren zijn we naar een Madame Linda (de naailerares) thuis geweest en we hebben fufu gegeten! Ook zijn we naar een kerk geweest, erg bijzonder vond ik het. Toen we terugkwamen van de kerk hebben we weer Indomie (noodles) gegeten, ook weer erg lekker!

Ik wil iedereen die trouw mijn verslagjes lezen hele fijne kerstdagen vanuit Ghana wensen! Het is voor mij raar om kerst dit jaar op het strand te kunnen vieren.. Ook wens ik iedereen een gezond en mooi 2013 toe!

Lieve groetjes

  • 18 December 2012 - 08:27

    Hans En Els:

    Ha Annemarie, geweldig om je verslagen iedere keer te lezen! Bij deze wensen wij je ook fijne dagen toe en een gezond en geweldig 2013!! xx en een hug van ons

  • 20 December 2012 - 01:19

    Silvia Smeenk:

    Hoi Meisje,

    Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat jullie het naar de zin hebben.
    wij de smeenkies wensen je een fijne kerst en oud en nieuw toe.

    groetjes ben,silvia,anika,kim

  • 23 December 2012 - 21:38

    Berdien Smit:

    Hallo annemarie,
    Wat leuk om jou belevenissen te lezen en wat heb je al veel gezien en meegemaakt!
    Ben je helemaal gewend aan het 'minimalisme', zoals wij dat hier noemen? Het zal een wereld van verschil zijn hè? Ik lees dat je het wel goed naar je zin hebt en dat is fijn om te weten. Respect voor alles wat je daar doet en hoe je een steentje bijdraagt om daadwerkelijk kansloze mensen te helpen!
    Bij ons gaat alles z'n gangetje. Kerst komt er aan en wordt vast gezellig met Wim en onze kinderen samen. Ben benieuwd hoe jij kerst ervaart in dat warme verre land.
    Wij wensen jou fijne kerstdagen en nog een hele goede tijd in Ghana.
    Lieve groet, Wim en Berdien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 20996

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: