Happy new year! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

05 Januari 2013 | Ghana, Accra

Happy new year!

Allereerst nogmaals voor iedereen een super goed en mooi 2013 gewenst! :)

Ik ben oud en nieuw hier ook goed doorgekomen, we zijn met vrienden uit Nigeria (die we hier hebben leren kennen) naar een wijk in Accra, Osu geweest om daar weer vrienden van hun te bezoeken in hun appartement. Dit was erg gezellig, maar voor Ilse niet zo fijn want zij was al een paar dagen niet lekker in orde en de nacht voor oud en nieuw is ze echt ziek geworden… Dus zij heeft oudjaarsdag vooral slapend doorgebracht en met flink wat medicijnen achter d’r kiezen heeft ze toch nog ’s nachts een paar uurtjes mee kunnen maken! Gelukkig maar!

De mensen uit Afrika willen het nieuwe jaar met God beginnen, dus waar waren wij om 00.00 uur? In de kerk! Ik vond het wel een bijzondere belevenis. We waren rond 23.00 uur richting de kerk gegaan en om 00.00 uur stond iedereen te swingen, elkaar een nieuw jaar te wensen en te bidden! Erg leuk om dat een keer mee te maken! Na de kerk zijn we weer terug gegaan naar Osu om daar op straat oud en nieuw te vieren. Hoe ze hier met vuurwerk om gaan…. Niet erg verantwoordelijk en veilig.. De vuurpijlen houden ze vast in hun handen en als ze het te stevig vast houden, gaat die de lucht niet in dus dan wordt het maar op de grond gegooid en daar ‘knapt’ die uit elkaar… Ook worden rotjes gewoon de menigte ingegooid.. Dit was allemaal niet erg veilig maar gelukkig leven we allebei nog en zijn we niet gewond geraakt :)

Verder zit onze twee weken durende vakantie er bijna op.. Wel jammer maar heb ook weer zin om aan de slag te gaan! Want we hebben vooral gerelaxt in de vakantie (wat ook erg lekker was..) Maar vandaag nog precies vier weken en dan zijn mama en Tom hier en dan kunnen we ook gaan genieten met z’n drieën! :D

Gisteren zijn we nog naar een speelgoedwinkel geweest en hebben we speeltoestellen uitgekozen voor de school waar we werken! Het zijn erg leuke dingen geworden. Een glijbaan met een ballenbak, een rups waar ze doorheen kunnen kruipen en twee kleine wipjes voor de crèche bij de school. We zijn zelf allebei erg tevreden en we gaan het volgende week overhandigen omdat het Ilse’s laatste week is volgende week op de school. Spannend!

Ik laat snel weer wat van me horen!

Veel liefs

  • 05 Januari 2013 - 19:39

    Angela:

    Jij ook een heel goed 2013 gewenst! Wat een bijzonder begin van het nieuwe jaar was het voor jou in de kerk! Ik vind dat er hier al zo gevaarlijk gedaan wordt met vuurwerk, maar als ik jouw verhaal lees valt dat dus reuze mee. Veel plezier nog de komende weken!

    Groetjes,
    Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 20998

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: