Good evening - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu Good evening - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

Good evening

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

28 November 2012 | Ghana, Accra

Good evening!

Ik heb de boeken afgelopen maandag kunnen kopen! De leraressen waren er echt heel erg blij mee, was leuk om te zien! Dus nu kan ieder kind bij mij in de klas uit een schoolboek leren!

Zoals ik in het vorige verslag, zei dat we geen stromend water hebben en het doen moeten met het kraantje op het pleintje, hebben we vandaag geweten. We hadden gisteren al ergens anders in de wijk water gehaald omdat ons water op was. We moesten een stukje op onverharde weg lopen met drie emmers. Wat hadden de Ghanezen een schik: blanken die water voor zichzelf moeten halen! We kwamen (gelukkig) meisjes onderweg tegen van S Aid en die wilden heel graag voor ons het water dragen.

Vandaag was ons water alweer op omdat we gisteren ook onze kleren moesten wassen. Dus wij waren blij toen we zagen dat het kraantje het deed! Alleen de pijp was afgebroken dus we moesten het water opvangen, nóg wat lastiger.. Maar omdat er dus genoeg water was, stonden net alle meisjes zichzelf en hun kindje te wassen en hun kleren
werden ook gewassen. Er was namelijk weer water!

Als we over de markt naar school lopen (we lopen iedere dag bijna dezelfde route), komen we steeds dezelfde marktvrouwen en mannen tegen. Ze willen iedere keer een praatje met je maken. Natuurlijk in de hoop dat we wat gaan kopen bij ze, want we blijven een lopende geldzak voor ze. De eerste twee weken vond ik het lastig om hier mee om te gaan, om iedereen constant weer aandacht te geven maar nu weet ik dat ze er al genoeg aan hebben als ik ze alleen ‘Goodevening’ zeg en ‘I am fine’ en dan laten we de marktvrouwen met een grote glimlach achter bij hun kraampje.

De wedstrijd was afgelopen zondag ook super leuk! We zaten in een stadium met 2 ringen, Accra Sport Stadium heette die volgens mij. De wedstrijd ging tussen Hearts (waar wij voor waren) versus Liberty. En voetballen konden de jongens ook nog en je merkte niks van de warmte aan ze. Ze rennen er net zo hard als in Nederland ;) . Én het team waar voor we waren, hadden ook nog gewonnen met 2-0!

Verder zijn we deze week bij het ‘sewing center’ geweest (waar de meisjes leren naaien). En we proberen manden te maken, het is erg moeilijk maar het wordt mooi!

Donderdag en vrijdag gaan we weer naar school en ’s middags denk ik een bezoek brengen aan het ‘sewing centre’ en verder zien we wel wat er op ons pad komt. Plannen kun je hier toch niet met de Ghanezen, kennen ze namelijk niet..


Tot snel weer en slaap lekker iedereen! Ik zal de zon jullie kant op sturen!

ps. Mama : gefeliciteerd met je verjaardag! We eten dubbel zoveel taart als ik terug ben xx


  • 29 November 2012 - 09:54

    Jackey:

    Haa die Anne,
    Wat vind ik het fijn om te lezen dat je je draai gevonden hebt, dat doet ons goed. En wat geweldig dat de boeken er zijn voor de kinderen op school.Een goed gevoel moet dat geven.
    Oooohhh en dan moet je met water lopen, best zwaar met dat warme weer, maar je moet wel , het is de eerste levensbehoefte.
    Dat je nog een voetbalwedstrijd mee kan maken.....lachen. Dus jullie (jullie team ) hadden gewonnen, helemaal top.Geloof maar dat ze bij jullie thuis dit graag hadden willen meemaken.
    En dat naai centrum ...zo te lezen moeten het mooie manden worden....maak je nog foto 's daarvan??
    Ja en dat "plannen" een vies woord is in Ghana, daar kijk ik niet raar van op....aanpassen dus maar.
    Lieve Anne, fijn weer wat van je te hebben gehoord . we kijken er elke keer naar uit.
    Pas goed op elkaar maar vooral jezelf.

    XXXXXXX Liefs Gert en Jackey

  • 29 November 2012 - 21:30

    Fons En Annie Gerritsen:

    Wat maak je al al zo niet mee.we lezen elk reisverslag van je.groeten fons en annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 20994

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: