Laatste week aangebroken - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu Laatste week aangebroken - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annemarie Roos - WaarBenJij.nu

Laatste week aangebroken

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

30 Januari 2013 | Ghana, Accra

Laatste week aangebroken

Ja, en dan zit ik hier alweer in mijn laatste week.. Wat is de tijd toch ontzettend snel gegaan.. Ilse is donderdagavond terug gekomen van haar rondreis met haar vriend Bart en ze hebbe het echt super leuk gehad. Nu kan ik natuurlijk helemaal niet meer wachten om rond te gaan reizen.

Vorige week kwamen Danique en Ayla, de nieuwe Nederlandse vrijwilligsters waarvan er 1tje 5 maanden blijft en Ayla blijft 3 maanden hier. In principe komen ze ons dus aflossen ;). Vorige week woensdag en donderdag heb ik hen meegenomen naar Railways en mijn schooltje. En de rest van vorige week en deze week hebben ze nog een introductie week en gaan ze alle andere creches en scholen bezoeken. Het is wel fijn dat er nu weer andere meisjes zijn zodat ik niet alleen ben! :)

Vrijdag zijn we met de hele groep (lees: onze vrienden hier, Ayla, Danique, Bart en Ilse) uitgeweest en dat was erg gezellig! :)

Zaterdag ben ik naar de naailerares geweest omdat ze graag nog wat goed wilde maken.. We zouden namelijk afgelopen nieuwjaarsdag met haar naar Winneba gaan om daar een ‘Mask party’ mee te maken.. Maar de hele dag hadden we niks van haar gehoord en toen belde ze een paar dagen later op en maakte ze haar excuses maar er was iets ergs gebeurd en daarom kon ze niet met ons naar Winneba. Achteraf blijkt dat ze wat problemen had met haar ‘ landlord’ . Maar ze wilde het graag nog goed met ons maken en ze nodigde ons daarom zaterdag uit om bij haar te komen eten. We hebben heerlijke yam (zoete aardappel), plantain (soort banaan) en ‘spinach stew’ gegeten! Was echt super lekker.

Zondag morgen ben ikom 05.00 uur in de morgen opgestaan om naar de kerk te gaan! Ik was wel erg moe, maar het was erg leuk in de kerk. Nadat ik terugkwam van de kerk heb ik weer eventjes geslapen en daarna zijn we naar het strand gegaan met Ilse, Bart, Ayla en Danique. Dit was ook erg leuk, voor ons zat een australische man en hij had een borreltje te veel op.. Hij had al heel veel souvenirs gekocht bij de mensen die hele tijd langs lopen om wat te verkopen en dat deed hij dan ook… En tegen het einde van de avond kwam hij er achter dat z’n super dure telefoon (volgens mij een Samsung Galaxy SIII) gestolen was! (Een klein beetje eigen schuld dikke bult, wie neemt er nou zo’n dure telefoon mee en gaat super veel bier drinken en dat ook nog in een derdewereld land…)

En afgelopen maandag brak mijn laatste week aan… Die dag ben ik naar school geweest en gisteren heb ik mijn dag samen met Ilse doorgebracht en zij had geld ingezameld via Nederland dus ze kon voor iedere moeder een pak luiers kopen en voor iedere niet-moeder een blokje zeep en twee zakjes waspoeder. Ze waren er erg blij mee en ze werd ook veel bedankt. Erg leuk om iets waardevols te kunnen uitdelen!

Vandaag ga ik naar de saloon om mijn haren te laten doen om Tom en mama straks te verrassen! Ook ga ik vanmiddag onze papieren en tickets ophalen voor de reis. Nu komt het toch wel heel erg dichtbij… Erg spannend! Ik denk dan ook dat dit 1 van mijn laatste verhaaltjes vanuit Ghana is.. Erg jammer om nu weer terug naar het koude landje te moeten. Ik ga Ghana echt heel erg missen!

Tot snel iedereen, xxxx

  • 01 Februari 2013 - 10:33

    Monique Van Uum:

    Heel veel plezier met je moeder en Tom de komende weken. Klinkt als een groot avontuur. Wat een geweldige ervaring.
    Groetje Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Ik ben Annemarie en ben 18 jaar oud. Ik wil al vanaf dat ik heel klein was vrijwilligerswerk doen en ik ga mijn droom nu eindelijk uit laten komen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 20988

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 19 Juni 2013

Heimwee naar Ghana, reis 2

22 Oktober 2012 - 13 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: